Monday, September 19, 2011

Kohal!

Annan teada, et oleme kohal. Tegelikult juba täitsa tükk aega - reede keskööst nagu plaanitud. lennud olid üsna pikad ja väsitavad. Eriti tüütu oli 7-tunnine paus Hong-Kongis. Leidsime seal aga kähku lamamistoolid, kus sai magada ja uuendusena oli ka Hong-Kongi lennujaamas tasuta wifi sisse seatud (kuigi see oli nii aeglane, et praktiliselt oli võimatu midagi teha). Samuti kosutasid meid esimesel lennukil pakutavad veinid ja õlu ja teisel lausa Bacardy Cola või mis iganes me soovisime :) Tollis pidi igasugustes pikkades järjekordades seisma. Viimane oli siis asjade deklareerimine. Märkisime ka, et meil on šokolaad ja mõned rohud kotis (kuigi vb poleks pidanud). Igatahes kui kõiki eelnevates inimestel kisuti kotid lahti ja soriti korralikult, siis meil ainult küsis, et mis on, lasi kohvrid kaamera alt läbi ja kõik. Läks lihtsalt! :)
Kuigi esialgselt pidime ööbima hostelis, siis meie õnneks saime kaks ööd olla Siimu sõbra toas, kes ise Perthist ära oli. Briti kutt James tuli meile lennujaama vastu ja viis meid esimesse ja loodetavasti ka järgmisesse koju. Samas majad elavad ka mu vana klassivenna õde Hanna koos oma kutiga. Eriti mõnus oli voodis magada ja seda me tegime järgmised pool päeva. Laupäeval tulid mõned eestlased meile külla ja esialgu vaiksest grillõhtust tuli veidi suurem pidu. Alkohol üldiselt on siin ikka suht kirves, eriti kange - viin kuskil 35 dollarit. Õnneks meil on natuke ka kaasa varutud.
Naljakas on see, et Austraalias algavad ja lõppevad kõik asjad varem. Näiteks magama minnakse kuskil 10 ajal ja tööle juba 7st. Ka seekord hakkas meie pidu kuskil 3 ajal ja mõned läksid magama juba 9st. Me Siimuga pole eriti selle rütmiga veel kohanenud ja eestlasele kohaselt jõuame voodisse kuskil kell 2 ja oi kui raske on siis hommikul end voodist välja ajada.
Eile tuli Siimu sõber Romm ka koju tagasi, mis tähendas meile hostelisse kolimist. Saime üsna hea pakkumisega kahesesse tuppa. Hostel ise on suur ja üsna puhas ka, natuke kaugel linnast ainult. Tänasest otsustasime asjalikuks ka hakata. Tegime endale Commonwealthi pangakontod, telefoninumbri ja Interneti muretsesime ka. Nüüd saab natuke sagedamini seda luksust nautida. Tööotsimisega pole väga veel alustanud. Siimul on midagi juba soolas, loodetavasti saab asja sellest. Eks peab neid tööbüroosid külastama hakkama või siis ukselt-uksele pakkuma käima.
Eestlasi on ka ikka suht palju siin. Täna nägime Annat ja Joosepit linnas ja siis teisigi eeslasi. Üsna äratuntavad on. Samuti saime kokku Siimu sõbrannaga, kes on Austraalias juba 6 kuud olnud. Jalutasime kesklinnas ja käisime Fremantle vanglas.
Üldiselt on Perth ikka suht väike linn. Elanikke on kuskil miljon, aga kesklinn oma suuruse poolest on küll võrreldav Tallinnaga või isegi väiksem tundub.

Ahjaa, ilm on siin ikka täitsa külm. Kohati vist külmem kui Eestis. Üleeile oli räige torm - meeletu tuul ja sihuke padukas, et Eestis küll ei mäleta sellist. Mõtlesime terve öö, et katus lendab pealt ära. Aga õnneks iga päevaga läheb aina suve poole :)

Kirjutada on veel palju, aga ei jõua. Hommikul peame jälle kolima ja tuleb pakkima hakata. Loodetavasti saame nädalalõpuks omale kodu ka. See sama James, kes meile lennujaama vastu tuli, läheb ilmselt koju tagasi ja saame tema toa. :)